Cette participation au projet des chaises est le
reflet de l’approche minimaliste récente de ma pratique de l’art de la
céramique. Je limite le nombre de glaçures et sous-glaçures qui sont utilisées,
le céladon étant ma glaçure de choix. J’ai aussi réduit la taille de mes
sculptures en céramique. En fait, à l’heure actuelle, je travaille à une série
de miniatures; certaines d’entre elles sont basées sur l’idée des netsukes
japonais. L’exploration des miniatures est rehaussée par l’usage que je fais du
kaolin. Celui-ci me permet d’effectuer un travail plus délicat, plus léger et
détaillé.
This
submission for the chair project reflects my recent minimalist approach to my
ceramic art practice. I am
limiting the number of glazes and underglazes that are used, celadon being the glaze of choice. I have also reduced the size of my
ceramic sculptures. In fact, at
the present time I am working on a series of miniatures, some of which are
based on the idea of Japanese netsukes. The exploration of miniatures is
enhanced by my use of paper clay.
It allows for more delicate, light and detailed work.
At the same time I continue
to create abstract forms and creatures that are relatively realistic, and others that are purely
imagined, full of fantasy and generally playful. I am also exploring a number
of other projects, varied in nature. They include outdoor sculpures, wall
hangings and installations.
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Hannah Martin Cohen |
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Hannah Martin Cohen |
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Hannah Martin Cohen |
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